potwornie dobra strona graczy

odwiedź nas: Facebook

piątek, 14 sierpień 2015 11:12

Bestiariusz Wiedźmiński #2 Utopce

Napisane przez Zekko
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Jeżeli mieliście kiedyś wątpliwości jak zabrać się do siekania monstrów rozmaitych, to Zekko pomoże wam swoją serią poradników. 

 

 

 

Utopce to chyba najczęściej występujące potwory w Wiedźminie 3. Można je spotkać praktycznie wszędzie, gdzie jest woda lub jakieś bagno. To samo tyczy się topielców – ich silniejszych braci. Zazwyczaj panoszą się przy brzegu w licznych grupach, ale na pewno spotkasz je jeszcze pod wodą. Od razu można je rozpoznać po ich wyglądzie. Kształtem przypominają człowieka i mają niebieskawy odcień skóry. Z bestiariusza możemy wyczytać, że są to ludzie, którzy niegdyś utopili się w płytkiej wodzie. 

Intuicja podpowiada, że skoro są to istoty wodne, które wychodzą na ląd, to powinny bać się ognia. I tak jest. Są bardzo podatne na każdą próbę podpalenia. Dlatego znak Igni jest Twoim najlepszym przyjacielem podczas walki z nimi. Dużą pomoc oferuje również Tańcząca Gwiazda, która podpala wszystko w promieniu wybuchu. I mam na myśli wszystko, włączając Ciebie, dlatego musisz z nią uważać. Utopce, jak i topielce należą do rodziny trupojadów, więc przed walką należy nałożyć stosowny olej. 

Walka z utopcami nie należy do moich ulubionych. Są bardzo szybkie, mobilne i jest ich dużo. W mgnieniu oka potrafią Ciebie otoczyć i zasypać atakami. Atakują przez skok w Twoim kierunku, więc musisz być szybki i wykonać unik. Ciężko jednak jest wykonać to poprawnie, gdy w jednym momencie atakuje Ciebie trzech utopców. Wtedy pomagam sobie dalekim skokiem w tył i znakiem Yrden. Pomaga mi on w utrzymaniu dystansu i spowolnieniu akcji co nieco. Muszę jeszcze wspomnieć o tym, że utopce i topielce mają podwójny atak. Jeżeli nie unikniesz pierwszego ciosu, to bądź gotowy na następny, który nastąpi natychmiast potem. 

By uniknąć walki z całą grupą naraz, spróbuj stanąć w bezpiecznej odległości i strzel z kuszy do najbliżej znajdującego się potwora. Sprowokujesz wtedy walkę jeden na jeden, a to nie stanowi już żadnego problemu. 

Pod wodą raczej nie ma się czego bać do momentu, w którym zbliżą się do Ciebie. Powinieneś sobie poradzić jednym czy dwoma strzałami z kuszy. Możesz to wykorzystać na niższych poziomach postaci, by zdobyć więcej doświadczenia. 

 
Czytany 2454 razy Ostatnio zmieniany wtorek, 01 wrzesień 2015 11:03
Zaloguj się, by skomentować