potwornie dobra strona graczy

odwiedź nas: Facebook TeamSpeak

wtorek, 01 wrzesień 2015 10:56

Bestiariusz Wiedźmiński #3 Baba Cmentarna

Jeżeli mieliście kiedyś wątpliwości jak zabrać się do siekania monstrów rozmaitych, to Zekko pomoże wam swoją serią poradników. 

 

 

 

Z Babą cmentarną miałem do czynienia raz. Był to jednak dość długi pojedynek, przeplatany ciągłymi reloadami. Wziąłem wówczas zlecenie na wyższy poziom postaci, dodatkowo gram na ‘Drodze ku zagładzie’, więc łatwo nie było. Takie starcia uczą, choć muszę przyznać, potrafią być bardzo irytujące.

 

Baba cmentarna jest trupojadem, a z wyglądu przypomina starą, zdeformowaną kobietę. Jak każdy trupojad, kręci się wokół pobojowisk i cmentarzy – innymi słowy, tam gdzie są trupy. Stanowi tą bardziej inteligentną część trupojadów. Żywi się, rozkładającym się, ludzkim ścierwem, które zazwyczaj wykopuje z grobów. Gdy jednak zabraknie jej pożywienia, zakrada się do domostw i zabija nieszczęsnych chłopów.

Jest bardzo podobna do Baby Wodnej i tak samo jak ona, jest bardzo ostrożna i nie przyjdzie, gdy wyczuje zagrożenie. Dlatego walkę z nią zazwyczaj trzeba sprowokować lub zamaskować swoją obecność i poczekać na nią w jej leżu.

 

Podatna jest na Czarną Krew, olej przeciw trupojadom, znak Yrden i znak Quen. Podczas mojej walki niestety nie miałem okazji skorzystać z Czarnej Krwi, gdyż natenczas nie znalazłem odpowiedniej receptury. Byłaby bardzo przydatna, gdyż zatruwa ona trupojady i wampiry, które zranią wiedźmina i zadaje im obrażenia w ciągu określonego czasu. Jak zawsze przed walką, na srebrny miecz nałóż olej przeciw trupojadom. Każdy bonus się liczy, a 10% dodatkowych obrażeń to niemało. Najbardziej zdradliwym atakiem, który Baba cmentarna może wykonać, jest machnięcie jęzorem, który jest niczym bat w rękach doświadczonego kata. Dlatego miej się cały czas na baczności i utrzymuj tarczę Quen aktywną, tak często, jak to możliwe. Przed tym jęzorem zwykły unik nie wystarczy. Musisz odskoczyć do tyłu, by go uniknąć. W walce z tym potworem, dobrym sojusznikiem jest też znak Yrden, który spowolni ataki i sprawi, że będziesz miał więcej czasu na reakcję i wyprowadzenie kontry. Babę cmentarną najlepiej jest atakować od tyłu, gdzie jest najbardziej odsłonięta, jednak jest ona bardzo mobilna na polu bitwy i cały czas jest skierowana w twoją stronę. Gdy zechcesz ją w ten sposób zaatakować, użyj znaku Yrden lub Aksji, by ją zatrzymać i wtedy uderz. Tak samo jak utopce, Baba cmentarna ma podwójny atak, to znaczy, że jeżeli trafi cię pierwszym ciosem, to zaraz potem wyprowadza następny, więc musisz być bardzo szybki. Najlepiej jednak nie dawać jej w ogóle szansy na uderzenie. Jak to mówią, najlepszą formą obrony, jest atak. Wyczuj moment i wykonaj serię ciosów. Odskocz na moment i znów zaatakuj, oczywiście cały czas ważąc na jej długi jęzor.

 

Gdy wbijesz się w rytm i złapiesz tempo, walka powinna być już łatwa. Nie zapomnij o bonusach z trofeum Baby cmentarnej, gdy masz je przyczepione do siodła. I pamiętaj, wiedźmini nigdy nie lekceważą przeciwnika.

Napisane przez  Zekko
Czytany 5597 razy Ostatnio zmieniany środa, 02 wrzesień 2015 12:34
Oceń ten artykuł
(2 głosów)

1 komentarz

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.